Friday, February 4, 2011

The Truth of New World Order


"New World Order". Apakah yang terlintas di fikiran anda apabila melihat dan membaca frasa tersebut? ‘Pemerintahan dunia baru'. Apakah ianya sekadar ‘peralihan kuasa' daripada tampuk pemerintahan lama kepada yang baru?
Dunia Milik Golongan Elit
Berdasarkan rujukan, ‘new world order' adalah satu pemerintahan yang diorganisasikan oleh sebuah ‘kuasa' yang besar dan kuat. Pemerintahan ini melibatkan hubungan pertalian kekeluargaan, dimana kebanyakan mereka terdiri daripada orang-orang terkaya di dunia, pemimpin-pemimpin politik, dan tidak terkecuali Black Nobility of EuropeBlack Nobility of Europe ini didominasi oleh pemerintahan monarki. Tidak dinafikan jika dilihat kembali, kebanyakan mereka ini terdiri daripada golongan elit. Golongan elit ini juga lebih dikenali sebagai "Illuminati". Apabila disebutkan ‘pertalian kekeluargaan', ini menunjukkan bahawa golongan ini telah lama wujud, iaitu sejak zaman nenek moyang kita dahulu lagi. Jadi, ini bermakna ‘new world order' ini bukanlah sesuatu yang baru, tetapi satu misi yang sudah lama di jalankan, dan ianya berlarutan sehingga kini. Ianya hanya akan ‘tamat', apabila agenda mereka tercapai.

The Jason Society, Iluminati & Nuklear

Objektif golongan ini adalah untuk menguasai setiap orang yang berada di atas muka bumi ini secara menyeluruh (total). Mereka juga bermatlamat untuk mengurangkan populasi pendudukan manusia di bumi supaya setiap pergerakan dan perlakuan seseorang individu itu mudah untuk dikawal. Pada tahun 1957, satu symposium telah diadakan dalam usaha mereka membincangkan perkara-perkara yang perlu dilakukan supaya objektif dan matlamat mereka ini dapat membuahkan hasil. Melalui symposium ini, satu kumpulan intelektual telah dibentuk, yang bertujuan untuk menganalisa perbincangan yang telah dibuat. Kumpulan ini dikenali sebagai The JASON Society, dimana pada dasarnya kumpulan ini terdiri daripada kelompok rahsia Illuminati ini. Daripada 3 usul yang dibangkitkan, 2 daripadanya telah diterima. Satu lagi usul tidak diterima kerana ianya melibatkan penggunaan senjata nuklear.
Maka, apa yang dapat disimpulkan? Jika golongan ini adalah golongan yang mahu membawa perubahan yang positif kepada masyarakat dunia, kenapa perlunya ada penggunaan senjata nuklear? Kenapa perlunya mengurangkan populasi dunia semata-mata untuk mengawal seorang individu? Kita perlu juga mengetahui, bahawa matlamat mereka untuk mengawal pergerakan individu tidak mustahil, dengan izin Allah SWT dan penggunaan satelit.
Satelit komunikasi adalah proses dimana isyarat radio dipindahkan kepada satelit yang berada di luar bumi. Kemudian, isyarat tersebut akan di hantar ke stesen yang berada di atas muka bumi, ataupun ke satelit yang lain untuk pemindahan isyarat yang seterusnya. Komunikasi ini tidak melibatkan wayar, menara mahupun alatan yang lain, kerana yang perlu adalah alat untuk menghantar (transmitter) dan menerima(receiver).

Bandar Bawah Tanah dan Star Wars

Sekarang beralih pula kepada 2 usul lain yang telah diluluskan oleh The JASON Society. Berpegangkan kepada matlamat mereka untuk menguasai masyarakat dunia, usul mereka yang lain ialah membina satu rangkaian bandar bawah tanah yang besar. Bandar ini berfungsi sebagai perlindungan kepada golongan elit Illuminati, ahli politik dan tentera yang terpilih. Menurut sumber, sehingga bulan Mei 2001, terdapat 133 buah bandar bawah tanah yang sudah di bina Utara Amerika.
Tahukah anda mengapa mereka memilih untuk mendiami bahagian bawah tanah? Hal ini adalah untuk memastikan keselamatan diri mereka, tatkala mereka berusaha untuk ‘mengurangkan' populasi dunia, dengan cara menyebarkan sebanyak mungkin penyakit dan wabak kepada manusia. Wabak-wabak ini di kenali sebagai ‘penyakit biokejuruteraan' (bioengineered diseases) yang akan di bawa oleh ‘bioengineered pathogens'. Apakah maksudnya? Maksudnya, penyakit-penyakit ini memang telah dicipta dan direka pathogen(Pathogen ialah organisma mikrokospik yang boleh menyebabkan penyakit. ‘Mikrokospik' membawa maksud sangat kecil, yang hanya boleh dilihat melalui mikroskop.)
Terdapat juga sebahagian pathogen yang memang dikhususkan untuk menghapuskan beberapa etnik yang wujud di muka bumi ini. Antara etnik sasaran mereka ialah orang kulit gelap (blacks), Hispanics (mereka yang berbangsa Spain atau negara yang menjadikan Spanish sebagai bahasa perantara), orang kulit gelap Africa (black Africans), penduduk asal Amerika (native Americans) dan golongan homoseksual.
Usul mereka yang lain ialah operasi ini perlu dilaksanakan di Bulan dan planet yang terdekat dengan bumi, iaitu Marikh. Hal ini mempunyai tujuan yang sama, iaitu apabila mereka berusaha untuk mengurangkan pendudukan penduduk di Bumi, mereka akan mendapatkan perlindungan di dua tempat tersebut. Terasa seperti cerita sains fiksyen pula, kan? Adakah anda rasa cerita-cerita sains fiksyen seperti Star Wars dan lain-lain disajikan secara sahaja kepada anda? Kita mungkin merasa ianya tidak logik, kerana kita kurang membuat kajian seperti apa yang mereka sudah lakukan. Kita menerima cerita-cerita tersebut sebagai sebuah khayalan dan imaginasi serta hiburan. Sedarkah kita bahawa sebenarnya dalam usaha mereka menyajikan kita dengan kisah-kisah sains fiksyen ini, mereka juga berusaha untuk menjadikan imaginasi mereka ini sebagai satu kenyataan. Hal ini memang tidak mustahil apabila kita melihat kemajuan teknologi mereka yang lebih kehadapan.
Iluminati, Pemujaan Syaitan & Zaman Mesir Purba
Kini beralih pula kepada "Illuminati". Apakah sebenarnya yang dimaksudkan denganilluminati? Berdasarkan rujukan Compact Oxford Dictionary & Thesaurus Second Edition,‘illuminate' membawa makna menerangi sesuatu, manakala ‘illumination'bermaksud cahaya. Maka, apa kesimpulan yang boleh anda buat daripada maksud-maksud perkataan yang telah diberikan? Sebelum kita meloncat kepada satu kesimpulan yang jitu, adalah baiknya jika kita melihat maksud yang tersirat kepada setiap patah perkataan yang telah diberikan.
Illuminati ini merujuk kepada sebuah organisasi yang pernah wujud di sekitar tahun 1776, dan mereka juga sebenarnya ialah secret society (pertubuhan rahsia)Secret society ini mempunyai satu upacara rahsia dalam kalangan ahlinya. Upacara ini termasuklah daripada upacara yang biasa, kepada upacara mistik. Ketahui juga bahawa upacara ini sering melibatkan pemujaan syaitan ataupun lebih dikenali sebagai ‘luciferian belief'Illuminati yang wujud pada masa kini ialah organisasi yang berselindung di sebalik sesebuah pentadbiran, dan dalam masa yang sama cuba mengawal pentadbiran tersebut demi merealisasikan ‘pemerintahan dunia baru' mereka.
Mereka juga mengamalkan ritual pemujaan yang sangat hebat, dimana perkara ini berlaku di Utara California. Disana terdapat Bohemian Grove yang berukuran 45 kaki. Bohemian Grove ini hanyalah batu yang berukir ‘burung hantu' yang menjadi tempat untuk mereka memuja. Upacara tahunan ini dilakukan oleh mereka, dan di dakwa bahawa setiap Presiden Amerika Syarikat juga perlu menyertainya. Upacara pemujaan ini dasarnya mengikut cara pemujaan pada zaman Mesir Purba dahulu kala. Pada zaman tersebut, mereka menyembah Tuhan Api Molech. Molech ini adalah batu burung hantu yang besar, dimana di bahagian ‘perut'nya di tarah untuk membakar kanak-kanak sebagai korban. Perkara ini adalah penting bagi ‘luciferian thinkers', sama seperti hari ini. Mereka perlu untuk menimbulkan perasaan takut ke dalam diri masyarakat, jika mereka mahu dipatuhi. Perasaan takut ini adalah hasil daripada hypnosis'. ‘Hypnosis'adalah satu praktis yang menyebabkan seseorang itu berada dalam keadaan yang mudah untuk di kawal dan akan bertindak mengikut arahan.
Pemujaan seperti ini sering kita dengar, bukan? Seringkali terjadi pada zaman Mesir Purba, dimana kebanyakkan masyarakat tidak menyembah Tuhan. Mereka percaya kepada kuasa-kuasa sihir (magic) dan pemujaan supaya mereka dapat menguasai sesebuah kerajaan. Cuba kita lihat kembali surah Al-Baqarah, ayat 101 dan 102.
"Dan setelah datang kepada mereka seorang Rasul (Muhammad) dari Allah yang membenarkan apa yang ada pada mereka, sebahagian dari orang-orang yang diberi Kitab (Taurat) melemparkan Kitab Allah itu ke belakang (punggung), seakan-akan mereka tidak tahu."
"Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman. Sulaiman itu tidak kafir tetapi syaitan-syaitan itulah yang kafir, mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat Harut dan Marut di negeri Babilonia. Padahal keduanya tidak mengajarkan sesuatu kepada seseorang sebelum mengatakan, "Sesungguhnya kami hanyalah cubaan (bagimu), sebab itu janganlah kafir." Maka mereka mempelajari dari keduanya apa yang (dapat) memisahkan antara (suami) dan isterinya. Mereka tidak akan dapat mencelakakan seseorang dengan sihirnya kecuali dengan izin Allah. Mereka mempelajari sesuatu yang mencelakakan, dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan sungguh, mereka sudah tahu, barang siapa membeli (menggunakan sihir) itu, nescaya tidak akan mendapat keuntungan di akhirat. Dan sungguh, sangatlah buruk perbuatan mereka yang menjual dirinya dengan sihir, sekiranya mereka tahu."

Nabi Sulaiman Dituduh Ahli Sihir

Berdasarkan tafsir Ibn Kathir mengenai ayat ini, Allah menegaskan bahawa Nabi Sulaiman itu bukan kafir tetapi syaitan itu lah yang kafir. Seperti yang kita tahu, Nabi Sulaiman AS mempunyai kelebihan yang di berikan oleh Allah SWT untuk bertutur dengan semua hidupan, termasuklah manusia dan haiwan. Sebelum itu, syaitan telah naik ke syurga dan mencuri dengar perbualan di antara para malaikat tentang apa yang akan berlaku di atas muka bumi termasuklah tentang perkara ghaib dan kematian. Kemudian syaitan menyampaikan tentang apa yang di dengari ini kepada tukang tilik. Tukang tilik ini mempercayai kata-kata syaitan tersebut, dan syaitan pun mula untuk menokok tambah tentang apa yang telah di dengari. Syaitan telah menambahkan 70 perkataan yang salah kepada setiap perkataan yang betul. Jadi, tukang tilik ini mula menulis dan menyimpan di dalam buku-buku tentang apa yang diberitahu oleh syaitan tadi. Apabila Nabi Sulaiman AS dilantik oleh Allah SWT sebagai Rasul-Nya, beliau telah mengumpul kesemua buku-buku sihir ini dan menyimpannya ke dalam sebuah kotak dan di tanam di bawah singgahsananya. Mana-mana syaitan yang berani untuk mendekati kotak itu, akan terbakar. Setelah kewafatan Nabi Sulaiman AS, bertukarlah beberapa generasi. Kemudian, syaitan menjelmakan diri nya kepada manusia dan bertanya kepada sekumpulan kanak-kanak dari bani Israel sama ada mereka mahu atau tidak sesuatu yang tidak akan habis digunapakai oleh mereka. Kemudian kanak-kanak itu bersetuju dan syaitan menyuruh kanak-kanak itu menggali. Akhirnya terjumpalah buku-buku sihir tersebut dan syaitan berkata, "Sulaiman mengawal manusia, syaitan dan haiwan dengan menggunakan sihir ini." Daripada sini lah tersebarnya berita bahawa Nabi Sulaiman AS sebagai ahli sihir. Padahal kesemua kelebihan yang diberikan oleh Allah SWT kepada Nabi Sulaiman AS adalah sebagai kelebihan untuk membuktikan beliau ialah salah seorang utusan Allah SWT kepada kaumnya. Maka, dari sinilah pengamalan ilmu-ilmu sihir dan pemujaan syaitan berlaku.
Secara kesimpulan yang awal, kita dapat melihat bahawa ‘pemerintahan dunia baru' ini, melibatkan sebuah organisasi elit yang berharta serta terlibat dengan upacara pemujaan selain daripada Tuhan, di samping berkuasa mengawal pentadbiran yang ada sekarang. Mungkin juga tidak keterlaluan jika dikatakan, bahawa pemerintah yang ada pada kala ini hanya sebagai ‘kerajaan boneka'.

Mind Control Melalui Media - Aladdin

Sama ada kita sedar atau tidak, golongan elit ini, sedang cuba untuk mengawal dan menguasai pemikiran masyarakat (mind control). Hal ini adalah kerana, apabila manusia berada di dalam keadaan ‘hypnosis', mereka pasti akan menuruti sahaja apa yang di'hidang' kan kepada mereka. Apabila golongan elit ini dapat mengawal manusia, maka, perjalanan rancangan mereka akan bertambah lancar. Mereka bukan sahaja mengawal pemikiran masyarakat setempat (tempat di mana mereka bertapak), bahkan, mereka menguasai dan mengawal pemikiran masyarakat dunia. Bagaimana? Salah satu cara yang mereka gunakan ialah dengan menguasai dan memonopoli media. Kepentingan media sebagai alat perhubungan pada abad ini memang tidak dapat dinafikan lagi. Mana mungkin sesuatu berita dapat disampaikan dengan mudah dan cepat jika tidak menggunakan medium ini.
Pada masa ini, kebanyakan syarikat yang menguasai media di peringkat dunia, terdiri daripada mereka yang berbangsa Yahudi. AOL Time Warner, Walt Disney Company dan Universal Studio adalah antara syarikat-syarikat gergasi yang berjaya menarik ramai pengguna media. Melalui cara ini mereka dapat berinteraksi dengan kanak-kanak, golongan remaja mahupun dewasa, serta golongan veteran. Satu demi satu agenda yang dapat merosakkan akhlak dan akidah manusia, mereka pampangkan menerusi media ini. Benar, medium seperti internet, televisyen dan sebagainya, adalah penting dalam usaha kita menambah ilmu dan mengetahui berita-berita yang terkini. Media ini tidak salah, cuma apabila kita, sebagai pengguna, salah menggunakan kemudahan ini ke arah yang boleh meruntuhkan akhlak, ianya adalah satu isyarat yang merbahaya.
Mereka sajikan penonton dan pengguna media dengan muzik yang melalaikan, hiburan yang melampaui batas dan tidak ketinggalan drama-drama yang mencerminkan keruntuhan moral dan akhlak masyarakat. Apabila anak-anak kecil menonton, mereka merasakan apa yang mereka lihat itu adalah sebagai betul dan tidak salah, kerana dari kecil, mereka disuapkan dengan tontonan yang sebegini, tanpa ditapis. Contohnya, drama-drama yang tidak menjaga batasan pergaulan antara para pelakon, persembahan artis-artis yang tidak ubah seperti melalak, program yang konon mengasah bakat anak-anak muda remaja yang akhirnya akan membawa mereka ke dalam industri nyanyian. Kemudian daripada sini, kebanyakan anak remaja ini akan di bawa ke dalam dunia peragaan (modeling). Adakah ini modal kepada lahirnya generasi yang cemerlang dari aspek agama, sahsiah dan peribadi? Sama sekali tidak!
Selain itu, mereka turut meracuni pemikiran anak-anak dengan memasukkan unsur-unsur ‘ketidakwujudan Tuhan' melalui kartun dan animasi. Contoh animasi kanak-kanak yang popular ialah Aladdin. Pendapatan yang di dapati oleh Walt Disney Pictures melalui animasi ini ialah$504,050,219, iaitu 18 kali ganda daripada kos pembikinannya.
Melalui animasi ini, watak ‘Genie' telah diperkenalkan. ‘Genie' ialah satu watak yang telah menyajikan segala kemudahan kepada Aladdin. Apabila Aladdin memerlukan bantuan dan pertolongan, maka ‘Genie' akan dipanggil. Selain itu, terdapat satu bahagian di dalam animasi ini, dimana, Jafar(watak antagonis) dengan bangganya mengatakan bahawa dirinya ialah yang paling berkuasa di dunia ini. Namun, Aladdin menolak pernyataan itu dengan mengatakan bahawa ‘Genie' lebih berkuasa. Bukankah selaku mereka yang mempunyai kepercayaan kepada Tuhan, kita perlu meletakkan kebergantungan hidup 100 peratus kepada Tuhan? Kita tidak perlu dan tidak sepatutnya meminta daripada suatu kuasa yang lain, yang akhirnya menyebabkan kita menyekutukan Allah Yang Maha Esa. Na'uzubillahiminzalik. Penyajian hiburan yang sebegini sebanyak sedikit membawa impak kepada diri kanak-kanak. Masakan tidak, kerana pada peringkat umur ini, otak kanak-kanak sangat aktif untuk menerima sebarang fakta. Jadi, apabila kanak-kanak menonton animasi ini, tidak mustahil bahawa segelintir daripada mereka akan merasakan bahawa Genie adalah yang paling berkuasa, dan mampu memberikan segala-galanya kepada mereka. Apabila otak kanak-kanak ini berjaya diracuni, secara tidak langsung, matlamat golongan Illuminati ini akan tercapai. Kita acap kali mendengar, "melentur buluh biarlah dari rebungnya". Jadi, lihatlah, golongan ini sedang cuba ‘melentur buluh' kita dengan menguasai ‘rebung' kita!
Golongan ini juga sedaya upaya menghidangkan masyarakat dengan hiburan-hiburan yang melalaikan, supaya hasilnya nanti ialah manusia yang terumbang-ambing tanpa arah tujuan hidup yang sebenar. Mereka berusaha untuk mengusir pemikiran yang berlandaskan agama dan mempercayai Tuhan daripada pemikiran manusia. Apabila komuniti sebegini berjaya dibentuk, maka perjalanan kerja mereka akan menjadi semakin licin. Hal ini adalah kerana, individu yang tidak berpegang kepada apa-apa dalam kehidupan, adalah individu yang mudah untuk dijatuhkan dan akhirnya dikuasai. Mereka akan menguasai pemikiran dan juga perbuatan individu tersebut. Mengapa tidak? Bukankah sebagai seorang makhluk ciptaan-Nya, kita telah diterangkan tujuan hidup kita yang sebenar?
Surah Az-Zariyat, ayat 56,
"Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada-Ku".
Jadi, apabila individu itu tidak mempunyai pegangan, maka tidak mustahil individu tersebut tidak tahu tujuan penciptaannya di muka bumi ini. Langsung, individu ini akan mudah terjerumus ke dalam kancah penipuan golongan ini.
Mereka Mengkaji dan Mendalami Al-Quran
Perlu juga untuk kita ketahui bahawa golongan ini dalam sebahagian aspek, mereka lebih mengetahui tentang apa yang diterangkan oleh Al-Quran, lebih daripada kita, umat Islam ini sendiri. Kita perlu sentiasa ingat bahawa golongan ini adalah golongan yang mewarisi keturunan nenek moyang mereka. Nenek moyang mereka bukannya tidak mengetahui tentang kebenaran Al-Quran, tetapi, sudah Allah tetapkan bahawa mereka ini tergolong dalam golongan yang degil dan berkeras hati untuk menerima ajaran Islam.
Apabila mereka sudah mengetahui apa yang diterangkan oleh Allah SWT di dalam Al-Quran, maka, tidak mustahil mereka berjaya mengatasi dan melumpuhkan kita; hanya dan hanya jika kita lupa untuk mengkaji dan mendalami Al-Quran. Mereka ini sangat bersedia dalam menunggu ketibaan Al-Masih Ad-Dajjal, iaitu makhluk yang mengaku sebagai ‘penyelamat sebenar' (false Messiah). Disebabkan itu, mereka berusaha untuk membentuk komuniti yang besar agar kelak, apabila munculnya Dajal, mereka dapat menyajikan Dajal ini dengan ramai pengikut.
Jadi, apakah peranan kita? Adakah kita hanya perlu mendiamkan diri tanpa mengambil pusing tentang apa yang telah berlaku di sekeliling kita? Ini bukanlah masanya untuk menjadi seorang yang ignorance. Perlukah kita untuk duduk bergoyang kaki pada waktu ini, tatkala orang-orang bukan Islam, sudah lebih mendahului kita dalam penguasaan Al-Quran? Kita sibuk mengatakan bahawa jati diri bangsa kita hilang apabila PPSMI dilaksanakan, tetapi dimana kita letakkan jati diri kita sebagai seorang Islam, apabila orang yang bukan Islam lebih mendahului kita dalam pemahaman Al-Quran?
Golongan Illuminati ini adalah golongan yang tidak pernah berputus asa dalam menyajikan ‘kemewahan dunia' kepada masyarakat. ‘Kemewahan dunia' yang akhirnya menyebabkan segelintir manusia lalai dan alpa. ‘Kemewahan dunia' yang akhirnya menjadikan segelintir manusia tidak kenal Penciptanya! Na'uzubuillahi minzalik. Semuanya ini akan berlaku apabila segelintir manusia meragui kewujudan Tuhan, sebagai Pencipta Alam. Tujuan golongan ini untuk melahirkan golongan yang tidak mempercayai kewujudan Tuhan menjadi kenyataan apabila sehingga waktu ini, terdapat 2.3 peratus populasi dunia mengisytiharkan diri mereka sebagai atheist (golongan yang menolak kewujudan Tuhan). Apabila disebutkan atheist, maknanya, golongan ini bukan sahaja mahu menghapuskan Islam, tetapi juga semua agama. Mereka mahu masyarakat hidup dalam keadaan tanpa mempercayai kewujudan Tuhan.
Atheist & Teori Evolusi
Kelompok atheist ini telah lama wujud, iaitu sejak golongan Illuminati ini menjalankan misi mereka bermula pada zaman nenek moyang mereka dahulu. Kelahiran kelompokatheist ini akhirnya membawa kepada wujudnya "Theory of Evolution" yang dipopularkan oleh Charles Darwin. Teori yang sehingga kini masih diguna pakai di peringkat universiti, dalam ataupun luar negara, menunjukkan betapa besarnya pengaruh yang telah dibuat oleh golongan Illuminati ini. Berdasarkan rujukan buku ‘Biology Seventh Edition, Thomson Learning, Inc.', pada helaian 334, ahli kaji tumbuhan dan haiwan yang berasal dari Perancis, ialah orang pertama yang telah membangkitkan teori ini. Jean Baptiste de Lamarck, ialah saintis pertama yang mengemukakan bahawa organisma mengalami perubahan mengikut masa disebabkan oleh faktor persekitaran, berbanding penciptaan Tuhan. Walaubagaimanapun mekanisma evolusi yang dikemukan oleh Lamarck ini semakin ditinggalkan di sekitar awal abad ke-20, di atas penemuan baru yang dibuat oleh Mendel.
Para pelajar disuapkan dengan teori evolusi ini, dimana jika dilihat, ianya amat bertentangan dengan ajaran Al-Quran. Secara general nya, teori ini mengatakan bahawa, kejadian manusia dan hidupan yang kompleks pada hari ini asalnya bermula daripada kejadian nenek moyang yang sangat ringkas. Secara terang-terangan, kita yang beragama Islam telah ditipu oleh mereka. Hal ini adalah kerana, jika kita merujuk kepada Al-Quran, Allah SWT sendiri telah menerangkan kejadian manusia yang bermula daripada air mani, kemudian sesuatu yang melekat, diikuti dengan segumpal daging. Daripada segumpal daging tersebut, Allah jadikan pula tulang belulang yang dibaluti dengan daging. Maka sempurnalah penciptaan makhluk itu apabila ditiupkan Allah SWT roh ke dalamnya. Subhanallah, Maha Suci Allah yang telah menciptakan sesuatu!
Janji Iblis & Freedom of Choice
Memang sudah terpatri dalam Al-Quran, bahawa iblis akan sentiasa menyesatkan anak-anak Adam. Bermula daripada peristiwa iblis enggan sujud sebagai tanda penghormatan kepada nabi Adam a.s., iblis terus dikutuk oleh Allah SWT dan dari saat itu, sang iblis meminta keizinan Allah SWT, untuk menyesatkan manusia di dunia ini. Allah SWT memperkenankan permintaan iblis tersebut sehinggalah sampai hari manusia dibangkitkan. Namun, perlu di ingat, di dalam surah Al-Hijr, ayat 40, iblis menyambung lagi dengan, "...kecuali hamba-hamba-Mu yang terpilih di antara mereka." Kita manusia memang bersifat lemah dan terkadang lalai dan lupa. Tapi, ia tidak bermakna kita tidak boleh berusaha untuk menggapai redha-Nya.
Kita sudah melihat realiti kehidupan pada masa ini. Maka, kita perlu untuk membebaskan pemikiran kita daripada belenggu-belenggu yang dicipta oleh manusia ini. Segala pilihan terletak di tangan kita. Kita perlu sedar, bahawa Allah SWT telah memberikan kita kebebasan untuk memilih(freedom of choice). Dia berikan kita akal untuk berfikir. Dia berikan kita panduan (Al-Quran) supaya kita turuti, mana mungkin Dia yang bersifat Maha Pemurah dan Penyayang, akan meninggalkan hamba-hamba-Nya terkontang-kanting tanpa petunjuk di muka bumi. Jadi, pilihan semuanya terletak di bahu kita. Lihatlah alam yang terbentang luas, lihatlah burung-burung yang terbang bebas di langit tinggi, semuanya memerlukan Pencipta Yang Maha Hebat. Bebaskan minda kita daripada terus di racuni, di belenggu oleh mereka yang tidak mendambakan syurga-Nya.

No comments:

Post a Comment